Of u nu een ontwikkelaar bent, of een startende ondernemer die op zoek is naar een plaats op de eerste pagina van Google, wij helpen u daarbij. Dus laten we beginnen met onze geavanceerde SEO Tips! 

SEO verandert razendsnel van het ene jaar naar het andere, zelfs van de ene maand naar de andere. Ondernemers en marketeers moeten zich snel aanpassen, maar het is nog steeds goed mogelijk om uw bedrijfswebsite een voorsprong te geven op uw concurrentie. 

1) Mobielvriendelijk staat voorop 

  • Zorg ervoor bij het maken van uw website dat de website is geoptimaliseerd voor mobiel, door items te verwijderen die een mobiele laadtijd kunnen vertragen en ook het ontwerp en de lay-out van uw webpagina bij te werken zodat het een vlotte en snelle mobiele ervaring biedt.  

2) Schrijf bij het maken van content eerst over één onderwerp 

  • Voor veel industrieën/bedrijven zal het schrijven over één specifiek onderwerp uw bedrijf als een gezaghebbende, professionele stem in hun branche onder de aandacht brengen, en Google houdt van autoriteit. 

3) Leer belangrijke trefwoordmetriek

  • Zoekvolume – Gemiddeld aantal zoekopdrachten per maand 
  • Klikken per zoekopdracht – Hoeveel klikken gemiddeld per zoekopdracht 
  • Zoekwoorden moeilijkheid – Een score van 0 tot 100, hoe hoger de score hoe moeilijker hiermee hoog te ranken is in Google. 

Probeer uit te vinden wat deze metriek voor uw bedrijf betekent 

4) Inbound Link Anchor Cloud (Inkomende Ankerlinks) 

  • Binnen Ahrefs en Google Webmaster Tools krijgt u toegang tot uw inkomende link Anchor Cloud, die de populariteit van verschillende ankertekstzinnen toont op basis van het aantal backlinks die naar uw site verwijzen. 

5) Focus op White-Hat SEO, Vermijd het kopen van Links naar je website 

  • Een verouderde en bijziende black-hat link building techniek richt zich op het uitgeven van backlinks van schaduwrijke websites die proberen om “gemakkelijke SEO” oplossingen te verkopen aan bedrijven die liever gewoon geld uitgeven in ruil voor betere Google rankings dan de tijd en energie om ECHTE SEO-oplossingen te gebruiken. 

6) Gebruik SEO Tools vanaf dag 1 

  • Het is van cruciaal belang dat u begint met het monitoren van uw site met geavanceerde analyses vanaf dag 1 

7) Stel vast en elimineer technische problemen ter plaatse 

  • De meeste webmasters zijn vaak onwetend over de vele problemen die een website heeft met betrekking tot hoe effectief ze kunnen worden gecrawld door Google Spiders. Probeer ze dus te repareren! 

8) SEO is voortdurend in ontwikkeling, blijf op de hoogte van Google 

  • Google werkt hun interne algoritmes regelmatig bij om betere ervaringen voor hun gebruikers te creëren, maar het is aan SEO-experts om meer te weten te komen over deze veranderingen en ze te begrijpen en toe te passen. 

9) Bouw links van websites met relevante inhoud 

  • Een van de beste manieren om de geloofwaardigheid van uw site te versterken is om uw inspanningen op het gebied van Link Building te richten op sites die inhoud van hoge kwaliteit produceren. 

10) Optimaliseer je paginatitels 

  • Titels van meer dan 70 tekens worden niet volledig getoond in de zoekresultaten, en het komt als zeer onprofessioneel voor gebruikers die niet de hele titel kunnen bekijken. 

11) Gebruik eenvoudig te lezen en te begrijpen URL’s 

  • Een fout die veel bedrijven/mensen onbewust maken is het maken van pagina’s met echt lange URL’s. Een van de fouten die we zien is het maken van pagina’s met echt lange URL’s. Google houdt van korte URL’s en stelt een eenvoudige URL-structuur voor 

12) Gebruik Google Trends voor de grote massa dat doet  

  • Gebruik Google Trends om te zien waar en wanneer mensen naar trefwoorden zoeken. U kunt zelfs zoeken op trefwoorden over een periode van 5 jaar om groei of negatieve zoektrends te zien. 

13) Focus op verwijzende domeinen en niet alleen links 

  • Google houdt rekening met uw TLD-profiel als ze op uw website scoren, en sites die goed in balans zijn, worden over het algemeen goed ontvangen. Wat is een TLD-profiel? TLD staat voor Top Level Domain. Dit is het domeinextensie van de URL. Bijvoorbeeld .NL/ .COM/ .NET etc.. 

14) Vergeet Geotargeting niet (Lokale vindbaarheid in de zoekmachines) 

  • Door uw bedrijfslocatie duidelijk en consistent op te nemen in uw webinhoud zal Google beter begrijpen waar u zich bevindt. Dit geeft meer zichtbaarheid bij lokale zoekopdrachten. 

15) Gestructureerde gegevens aka Schema Markup (SERP 2.0) 

  • Schema Markup is een krachtige tactiek om uw Google-zoekresultaten professioneler en oogstrelender te laten lijken dan uw concurrenten. 

Vergeet niet om u te concentreren op solide content creatie en tekstuele onderbouwing, betrek uw bezoekers diepgaand, en blijf op de hoogte van technische trends zoals backlinks, SEO, site snelheid en Schema Markup